Zawieszenie pneumatyczne – Jak to działa?

Zawieszenie pneumatyczne zapewnia stałe parametry tłumienia wstrząsów, bez względu na obciążenie pojazdu. Stosowaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia e klasa. Głównym elementem układu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który pompuje odpowiednio sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane przez nierówności. Sprężarka musi wtłaczać osuszone powietrze we właściwym momencie, co wymaga współpracy licznych elementów układu.

Liczne zalety zawieszenia pneumatycznego

Poduszka zawieszenia, określana również jako miech, niweluje przenoszenie jakichkolwiek wstrząsów w czasie jazdy, co ma przełożenie na nieporównywalnie wysoki komfort. Profesjonalny kompresor funkcjonuje prawidłowo bez względu na masę własną pojazdu, a także jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka doskonale działa więc w dużych samochodach typu SUV i w nowoczesnych limuzynach.

Użytkowanie zawieszenia pneumatycznego

Mający za zadanie tłumienie nierówności miech powinien ściśle współpracować z elementami takimi jak pompa zawieszenia s klasa. Złożona budowa systemu zawieszenia pneumatycznego oraz duża ilość elektroniki powoduje, że kierowca wyposażonego w ten system pojazdu powinien regularnie sprawdzać jego techniczny stan. Sprężarka to część układu, którego żywotność szacowana jest na ok. 200 tys. km.

Serwis zawieszenia pneumatycznego

Nieodpowiednio działający miech w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na uszkodzenie systemu. Regeneracja lub wymiana elementów takich jak pompa zawieszenia cls lub kompresor może być kosztowna. Samo z

awieszenie pneumatyczne montuje się jednak przede wszystkim w pojazdach z klasy premium, których posiadacze liczą się z większymi kosztami eksploatacji. Oczywiście regularnie przeprowadzane przeglądy techniczne pozwolą wcześnie wykryć wadę, zanim cały układ zawieszenia pneumatycznego ulegnie trwałemu uszkodzeniu.